Lokalen

Vår festlokal var logen i Sevedestorp eller mer känt som Bullerbyn, ja ni vet Astrid Lindgrens film/bok Alla vi barn i Bullerbyn i den byn var vi och festen hölls på logen där Lasse, Bosse och Olle sover över när de ska övernatta på höskullen. Logen hyr man tom och det är fritt fram att pynta som man vill, mycket jobb som jag har skrivit innan men det var ju halva grejen med bröllopet att styra och fixa innan. Så nöjd med hur allt blev med och jag/vi mest jag dock (haha) har fått mycket beröm för hur fint det var i logen och vilken mysig och härlig känsla det var.
Det var målet så jag är nöjd. De som hyr ut logen sa innan att det har varit många riktigt bra fester här inne så det sitter i väggarna, kan bara hålla med vilken bra fest det blev!
Stolar och bord hyrdes och porslin köpte jag på ikea och lite hyrde vi på Kalles lek och lattjo i Vimmerby. Stort plus när man hyrde från Kalles var att man lämna tillbaka det odiskat, sparade mycket tid. För de 60 stycken champange glas jag köpte hade jag och göra med i över en vecka och diska.
Ljuslyktor gjordes av burkar och med juteväv köpt från wish. ljusstakar i mässig från farmor.
Dessa bilder är tagna Fredagen de 16 juni, dagen innan alltså. Tanken var att vi skulle ut och plocka blommor och pynta med men när klockan slog 18 kände jag att vi kanske skulle åka och köpa istället så att vi kunde komma hem snabbare och ladda för morgondagen. Här ställde min kära mamma upp och åkte och köpte blommor, åkte tillbaka och pyntade de sista så att jag kunde åka hem och äta och landa lite. Stort tack mamma! Vill även passa på att tacka min kära borgh för att hon hjälpte till att pynta hela sista dagen, hade inte gått utan din hjälp.
 
som sagt, sjukt nöjda med valet av lokal, så nöjda att vi har snackat om att hyra den igen kanske vid någon av de kommande bröllopsdagarna om vi vill festa till de lite extra. Idag är det två veckor sen vi blev Herr och fru Cronwall. Imorgon kommer ett inlägg om håret.
 
 
2017 - bröllop - bullerbyn