Most liked posts on instagram 2016

 
 
Mycket Sixten, Mycket träning, Mycket Manne. De tre delarna i livet jag älskar mest, så det stämmer väl överens med vad jag gillar. Ni följer väl mig på instagram? Där heter jag xouice

S-M-A-R-T Målsättning

I det tidigare inlägget här nedan nämnde jag vad mina mål var inför förra året och en uppdatering över hur det hade gått under året, ni som läst det vet ju hur det gick.
 
vad ska man då tänka på när man sätter upp sina mål inför det nya året?
Det finns en modell som kallas SMART som står för:
S - Specifikt, det gäller att målet är det. Så inte målet misstolkas, exakt vad ska uppnås?
M - Mätbart, hur ska du mäta resultatet, är det tiden på löprundan som ska förbättras eller är det den upplevda känslan som det ska mätas med.
A - Accepterat, viktigt att man kan acceptera det satta målet, dels för att hålla motivationen uppe och vara klar med att det här är något man verkligen vill.
R - Realistiskt, så klart måste målet vara rimligt, det måste gå att uppnå.
T - Tidsbundenhet, det ska finnas en tidpunkt då målet ska vara uppnåt, det går ju skala ner året i 4:e delar om man vill jobba med målen på det sättet exempelvis.
 
Jobbar man med det här sättet när man sätter upp sina mål är det större chans till att de blir uppfyllda enligt forskare. Så när ni sitter med era kommande mål tänk på de här punkterna så är du redan där ett steg närmre att uppfylla dina mål.

jag håller själv på att skriva ner mina kommande mål inför nästa året.
 
Mitt bästa målsättning förra året:
 

Årets mål gjorda.

Snart är det nya året här: 2017, vad har du att erbjuda?
Inför 2016 satte jag upp några "mål" som jag gärna hade uppnått och uppleva, dessa punkter skrev jag här på bloggen för ett år sen ungefär:
 
  • Delta i minst ett lopp under året. oklart än vilket det blir eller om det blir flera, sugen på att köra midnattsloppet igen.
  • Skulle vilja klara av något hinderbanelopp typ toughest.
  • Fortsätta att öka och sätta pb på gymmet.
  • Utvecklas som person, lära mig nya saker men också stanna upp och njuta av de stunder som livet ger. jag har ofta en förmåga att bara köra på utan att tänka efter. jag vill bli starkare på insidan och öka i styrka där med. våga testa nya saker även om det är jobbigt till en början.
  • Någon slags semester skulle jag önska mig till sommaren, åka någonstans med familjen på nått äventyrligt eller kanske en utomlandsresa.
Har dessa punkter prickats av under året?
 
Sprang Sthlm 10 och vårruset.
 
 
Impulsivt drog min kompis med mig på Tough viking, så glad att jag gjorde det, en av årets roligaste händelser.
 
 
har definitivt ökat i styrka på gymmet, så härlig känsla!
 
 
Har utvecklats som person och lärt mig oerhört mycket nytt.
har försökt att vara mer i nuet och njuta av de stunder livet ger.
 
 
 
även lite semster blev det med familj, mest på hemmaplan men en tur med husbilen blev det med.
 
 
Så härligt när man ser tillbaka på det gågna året och inser hur mycket man har åstakommit. jag gjorde ju precis allt som jag satte upp på listan för ett år sen. även att jag många gånger under året kännt att jag misslyckats med nått, typ som mitt lopp i augusti. Men målet var ju ett hinderbanelopp under året och det gjorde jag ju faktiskt, grymt! Det gäller att inte hela tiden vara så hård mot sig själv. Se det du verkligen åstadkommer och beröm dig själv för det istället för att se det du inte gjorde.
 
återkommer med hur jag vill ha mina mål för de nya året.
 

Julaftonsmorgon

Att starta julafton på gymmet ger en go och härlig känsla i kroppen. Att lyfta lite vikter kan ge så mycket energi är nästan konstigt, men endorfinerna som släpps ut i systemen mår vi underbart av det är så tydligt efter ett hårt pass på gymmet. 


Igår kördes det 8 stationer:
1: marklyft och bicepscurls
2: spin the cat och 90 grader med boll
3: frivändning med press och hopprep
4: handstående och boxhopp
5: assault bike och fällkniven 
6: skridskohopp och mountain climbers/burpees
7:knäböj och battlerops
8: höga knän och jumping jacks

Bra blandning av puls och tyngre övningar. Perfekt enligt mitt tycke!