Underlätta vardagen


För att hålla kosten bra även under stressiga veckor då man knappt hinner laga mat, då är planering a och o. Så veckohandling och massa matlådor håller nu på att göras allt för att underlätta vardagen. Så ett tips för att kunna ha bra kostvanor är planering, att planera veckans intag/luncher och middagar gör att man inte hamnar på mc Donalds när man känner att man inte har tid att laga mat, utan man värmer istället sin matlåda och håller sig till planen.
 
För man mår så mycket bättre när man ger kroppen bra näring istället för skitmat. Som mestadels är tomma kalorier men många kalorier. Inget bra alternativ med andra ord.
 

Hälsosam balans

Hej söndag!
 
det har varit lite tyst här inne i några dagar nu, fullt ös är anledningen. Veckan som gått har jag varit i Kalmar varje dag, det tar på krafterna att gå upp så tidigt varje morgon. Trots trötta dagar så prioriterar jag träningen först, det är den som gör mig pigg och ger mig återhämtning. Efter denna vecka med mycket konditionstester i skolan och mycket träning på hemmaplan gör att kroppen har känts lite sliten nu till helgen, det fick bli vilodag igår och idag blir det nog bara en promenad i solen för att vila upp mig inför kommande vecka.
 
Det är viktigt att lyssna på kroppen när man känner sig trött och matt, jag ska erkänna att jag har ganska svårt för vilodagar och att lyssna på kroppen men för att bli bättre måste man vila. Svårt att förstå att vila gör en starkare men så är det ju faktiskt men ack så tråkigt att sitta i soffan och inte gå och träna. Men som sagt ett av mina mål i år är att bli bättre på att lyssna på kroppen, sträva efter den där hälsosamma balansen.
 
Idag söndag blev det efter en sovmorgon, lyxfrukost i form av pannkakor, nutella och banan, mums!
Snart ska det veckohandlas och ut för att samla lite D vitamin.
 
 
 

Tips på poddar!



Här har ni mina favorit poddar, sen jag började pendla har jag blivit en riktig poddälskare! O såklart lyssnar jag på träningspoddar, det inspirerar och motiverar enligt mig. 

Så de fyra favoriterna är:
Träningspodden med Lovisa lofsan Sandström och Jessica almenäs
Tyngre radio
Tyngre träningsnack
Styrkebyrån med Clara fröberg och Johanna barvelid.

Lilllördag


God morgon!
onsdag redan och veckan springer på som vanligt. Sitter på tåget mot Kalmar för att gå på en föreläsning. Idag är det vilodag för mig, ska försöka iaf. För imorgon ska vi göra beeptest i skolan och då vill jag vara på topp, dock känner jag av lite förkylning i kroppen så jag hoppas det släpper tills imorgon. Vill inte missa beeptestet..
 
Igår var det dags för slpass igen, dåligt med sömn dåligt med mat gör att passet inte var så enkelt och lätt som det varit innan, men så blir det ibland. Vi peppade varann och gjorde passet även om det va sjukt tungt igår.
 
Hinner inte skriva så mycket mer för snart framme men hoppas ni får en härlig onsdag!