Nyårsafton 2015





Åh vilken härlig dag jag har haft hittills. Morgonträning med detta härliga gäng. Hem för lunch och sen ut på promenad för att njuta av detta underbara väder och nu slängt mig på soffan för att snart åka o handla lite. 

Det är sånna här dagar jag gillar bäst mycket träning, promenad, utan stress. Bara vara i nuet och njuta, sjukt klyschigt men så sant. 

Del 1 2015

2015 började med mycket träning, elins 25 års fest, comeback på fotbollsplanen. jag fyllde 25. Systersonen döptes och jag blev gudmor. hemmet var städat. träningsläger i Jönköping. bästa salladen i Vimmerby, från bakfickan. festligheter i Västervik med bästa milla.
  Våren kom och allt blev grönt och vitsippor syntes i alla hörn. Körde på med träningen, körde fotboll och gym och lite löpning. men här nånstans så fick jag bakslag och knät började bråka igen, så det blev 2 eller 3 matcher för mig i år vilket var skit tråkigt. grabbarna i denna familjen är riktiga sömntutor. här hemma är det jag som är piggast. lyxmiddag med mallan och lumpan på kharma. ett nyckelben gick av och så klart ställde trion upp o hängde på sjukan tillsammans med anna. fick visst med salladden på denna bild igen, men som sagt. sjukt god! och såklart häng med bästa axel(systerson)
  sommaren kom och gick men jag hann med en del ändå, jobbade på konsum. åt mängder av hallon ifrån trädgården. cyklade långa kvällsrundor. sprang mycket för att träna upp mig inför mitt första lopp. paddlade kanot med grabbarna och fina vänner. en stockholmstripp. massa grillat. midsommarafton. 2 kusiner, sigge och axel.
 
delar upp året i två delar så blir det inte så mastigt inlägg, plus att jag måste sova nu så jag orkar köra hiit imorgon (tidigt) så god natt!

Veckans övning

 
Ett mål jag har under 2016 är att dela med mig av en övning varje vecka. så här får ni ett smakprov på hur det kommer se ut. jag valde denna magövning då jag gillar det väldigt mycket. tror den kallas tuc ups, Från startpositionen ska du dra in låren mot bröstet. På samma gång lyfter du skulderbladen från golvet och sträcker armarna fram mot tårna. tack vare att man för ut benen också så blir den lite tyngre. prova den gärna på nästa träningspass o säg vad ni tycker. 10-20 repetitioner, 3 set.  

Onsdagsmiddag

Blev kvar länge på leklandet så fick bli en snabb och enkel middag idag. Det är det nästan jämt här hemma dock. men klyftisar i ugn och pressa ihop en burgare. sjukt gott.
 
näst sista dagen av 2015, imorn är det nyårsafton. här blir det en lugn o skön dag/kväll, träning först o sen nått gott o äta o film eller spel mys med några vänner.
vad gör ni på nyårsafton?