Hur man mår efter en operation?

Tre dagar har gått sen operationen.
Mår ganska bra, men känns fortfarande i kroppen att jag är nyoperarad och inte bara i knät liksom, är trött och matt.
 
Operationen gick bra och jag fick en lagad menisk på köpet. Blev väldigt medtagen av narkosen och fick stanna över natten på sjukhuset, det hade jag inte räknat med. Morfinet gjorde mig så sjukt illamående, så de fick hitta något annat smärtstillande andra dagen när illamåendet inte släppte. Några spyor senare så började det släppa.
 
Natten på sjukhuset. Jag upplevde att det var skönt att de liksom hade koll på mig och styrde och fixade med mitt dropp och smärtlindring hela tiden. Trots att jag helst hade varit på hemmaplan. 
Toaesöken drog man sig ju för, det är liksom inte så väldans lätt att komma till toan själv när man bara har ett fungerande ben. Dagen efter kom en sjukgymnast och ville få upp mig på benen för att träna och gå på ett visst sätt med kryckorna (ska belasta benet så mycket som möjligt) men när jag då ställde mig upp och försökte "aktivera" mig genom gång så kom illamåendet tillbaka med besked, höll på och svimma när jag sa till sjukgymnasten att jag behövde sätta mig ner igen. När jag väl satte mig på sängen kallsvettades jag sjukt mycket, man vet liksom inte vart man ska ta vägen när man gör det. La mig för och vila igen. Låg i sängen och längtade tills man fick komma hem, alltid bäst att vara hemma tycker jag, mest avslappnat liksom. Mamma skulle komma vid 13 och hämta mig, försökte få i mig lite lunch innan men gick inte, illamående i kombo med dillfisk? nja det gick inte så bra, haha. Mamma trodde hon skulle hämta hem en piggare lollo men icke, låg o sov när hon kom. Packade ihop och rullade ut från sjukhuset i rullstol, en spypåse i handen o redo för hemgång.
 
Det mesta av illamåendet släppte när jag steg innanför dörren hemma, hem ljuva hem alltså. Det kommer lite från och till nu med men jag gissar på att det är medicinerna och att jag inte äter så mycket (pga stillasittande, illamående och svårt att fixa nått)
 
Väl hemma fick jag i mig lite kakor och sen däckade jag på soffan.
 
 
 
2017 - korsband - operation