Ibland måste man få vara stolt

Dålig uppdatering här. men jag har en anledning. haha

Sitter hela dagarna med B uppsatsen just nu, planerar att bli klara med den innan påsk så jag och min kompanjon kan ta välförtjänt ledigt över påsk. Så långa dagar av statistik från vår enkät, pjuh. jag och siffror alltså.

 Många gånger tänker jag " nu skulle min gamla mattelärare se mig" han var en sån lärare som såg ner på dom som inte förstod och hjälpte de som redan var på en hög nivå istället för att hjälpa oss som hade sjukt svårt att förstå. helt sjukt när jag tänker tillbaka, att han ens kunde få vara lärare....

 Min gymnasietid skäms jag nästan över, jag var sååååå skoltrött, ville bara få ta studenten och komma ut i arbetslivet. Gick ut med låga betyg i jämförelse hur mina betyg såg ut i nionde klass, då var jag riktigt grym.

Det är oerhört kul att några år senare få ta revansch och dessutom på universitetet. Stolt över mig själv som snart klarat av 2 år på universitetet.

Efter studenten kunde jag absolut inte tro att jag skulle plugga vidare, jag sa alltid ” jag ska aldrig plugga vidare, fy fan” och här sitter man och gör precis det man absolut inte trodde man skulle hamna. Men glad över att det har blivit så för oj vad mycket jag har lärt mig under dessa två år.

En sak till som gjorde mig stolt idag, ni vet jag är en person som lider av tandläkarskräck, alltså skulle hellre hoppa fallskärm än att gå till tandläkaren.. det är nått som alltid har funnits hos mig sen jag var barn. Jag tror det utlöstes när jag var liten och behövde dra ut en mjölktand sen dess har jag hatat och då menar jag hata att gå till tandläkaren, jag brukar avboka för att slippa och ja tänderna blir ju inte bättre av att man inte går dit men tycker det är så jobbigt psykiskt att gå dit så slipper gärna. Men igår fick jag påminnelse sms om att jag skulle dit igen, och då kom det så tätt inpå så jag kunde inte hinna avboka. Så idag gjorde jag det bara, jag gick dit och rotfyllde min förbaskade tand, en timme höll tandläkaren på, det var den värsta timmen. svettig som en gnu för obehag och rädsla. Men jag gjorde det! klapp på axeln, grät inte ens efteråt. (brukar kunna göra det, för att allt bara kommer över mig efteråt) men inte idag. Bra lollo jag är stolt över dig.