Måndagspepp


Ny måndag, ny vecka, nya mål! 
Många tycker måndagar är tunga men har man bara rätt inställning så älskar man måndagar! Jag är också där ibland då jag känner fy fan för måndag men har jag rätt tänk så älskar jag måndagar. 

En ny vecka startar man får en nystart varje vecka. Hur härligt? 

Idag ställde jag klockan på 06:30 för att hinna med en löptur innan tåget går mot Kalmar vid 10. Lite seg är man ju innan man tar sig upp ur sängen men när man knyter på sig skorna och ger sig ut är det ju så härligt! Idag var det dessutom jätte härligt väder! 15 grader varmt så tidigt! När jag löper på morgonen så brukar jag sällan tidslöpa utan fokuserar mer på njutning, att jogga i ett behagligt tempo och njuta av naturen. Så skönt! Så ingen tidtagning för att ta bort prestation och stress. 

Vill ni komma igång med träningen? Idag är en perfekt dag att göra det på. Bara gör det där du tänkt på så länge, boka det där passet som du har tänkt på ett tag nu. Gå den där promenaden under lunchen eller efter jobbet. Bara gör tänk inte så mycket. 

Ta den här måndagen med rätt inställning så kommer den här dagen var fantastisk!