Hälsosam balans

Hej söndag!
 
det har varit lite tyst här inne i några dagar nu, fullt ös är anledningen. Veckan som gått har jag varit i Kalmar varje dag, det tar på krafterna att gå upp så tidigt varje morgon. Trots trötta dagar så prioriterar jag träningen först, det är den som gör mig pigg och ger mig återhämtning. Efter denna vecka med mycket konditionstester i skolan och mycket träning på hemmaplan gör att kroppen har känts lite sliten nu till helgen, det fick bli vilodag igår och idag blir det nog bara en promenad i solen för att vila upp mig inför kommande vecka.
 
Det är viktigt att lyssna på kroppen när man känner sig trött och matt, jag ska erkänna att jag har ganska svårt för vilodagar och att lyssna på kroppen men för att bli bättre måste man vila. Svårt att förstå att vila gör en starkare men så är det ju faktiskt men ack så tråkigt att sitta i soffan och inte gå och träna. Men som sagt ett av mina mål i år är att bli bättre på att lyssna på kroppen, sträva efter den där hälsosamma balansen.
 
Idag söndag blev det efter en sovmorgon, lyxfrukost i form av pannkakor, nutella och banan, mums!
Snart ska det veckohandlas och ut för att samla lite D vitamin.