TOUGH VIKING 2016

Alltså, vet ni vad som hände i lördags?
impulsivt åkte vi mot göteborg för att springa Tough viking. Ett hinderbanelopp på 8km.
Anna skickade ett sms till mig på fredagen där det stod: Står du redo på lördag klockan 06.45 om jag fixar en startplats till tough viking?
mitt svar: haha, ja typ.
Och efter jag svarat det försökte Anna lösa en plats till mig med, klockan 17:00 på fredagen var det fixat och vi började planera vad man skulle ta på sig, och pastasalladen fixades.
Klockan ringde tidigt i lördags och vi 06.45 började resan mot göteborg, inga nerver kändes av för allt kändes lite overkligt, haha så att detta blev impulsivt var nog bara bra för man hann inte bli nervös. Vi hoppade alltså in i ett lag som vi inte kände, men vi lärde känna varandra under loppet och peppade varandra, ett riktigt härligt gäng!
 
Vi kom fram till Slottsskogen i GBG, gick runt och kollade lite, vi blev taggade till tusen!
Emanuel hängde med som chaufför, men när vi gick runt träffade Anna en kompis, som hade en startplats över pga avhopp så det öppnades upp en plats för Emanuel med starttid tio minuter efter oss.
 
Starten gick och vi möttes av tacklingar från amerikanska fotbollsspelare, vidare upp för en brant backe, ner igen och över containrar, under nät, upp för en sjukt brant backe, hoppa upp över väggar, springa över brinnande halm vidare ner i en container som agerade isvak dyker ner och snabbt upp igen.. det var början av loppet, i slutet simmde vi i lera, åkte ner för en brant vägg och ut i en sjö för ett dopp här var slutet nära. Detta är bland det roligaste jag gjort! så jäkla kul och impulsivt!
 
Idag måndag och jag tänker tillbaka på denna upplevelse och ser mina ben som är fullt av blåmärken och skrapsår.
Vill verkligen tacka Anna som drog med mig på detta!
 
 
Nu går planerna åt att vi ska anmäla oss till 15 km loppet som är i stockholm i augusti, men inte riktigt bestämt oss än
blogg.se - hinderbanelopp - tough viking - toughest - träning
Skrutt

Shit vad coolt! Skulle ha sprungit nu den 14 maj i Stockholm men skadade mig nyligen..

Ida

Grymma ni är!!