Stress under studier

En fullspäckad vardag och vikten av att bromsa i tid.
Har oerhört mycket plugg just nu trots att det är självstudier som gäller (alltså ingen pendling till kalmar) så finns det en stress hos mig men jag tror att det är för att ca 2 månader ska jag få saker gjorda med en oerhörd självdiciplin för att klara denna höst. Funkar hyffsat men inombords finns det en stress, gör jag tillräckligt varje dag för att hinna göra mina studier till deadline? utformar jag studierna på rätt sätt? ja ni förstår.. tankarna snurrar men jag försöker att säga till mig själv att det är lungt och att jag kommer ro det här i hamn men jag kan inte säga annat än att jag längtar till julen då jag förhoppningsvis har rott det här i hamn och det är endast ett halvår kvar av plugg och man ser mållinjen. Men viktigt att man bromsar stressen för att inte tippa över kanten. Träningen för mig är viktig under stressade perioder då jag pausar hjärnan medans jag tränar, jag är där köttar på och svettas och tänker bara på antalet burpees som hinns med på 30 sekunder inte på hur man utformar en litteraturstudie på bästa sätt. träning tränar ju faktiskt kroppen mot stress, när vi tränar höjs stressen men när vi är klara sjunker stressnivåerna till lägre än när vi startade träningen och när vi sedan hamnar i en stressad situation klarar vi det bättre om man är vältränad för då är man tränad på stress, ganska coolt ju, och sjukt bra! . 
 
Sitter just nu fast med båda studierna och väntar på svar från handledare därav tid för bloggen, haha. Jag gillar att skriva här, ventilera lite så borde bli bättre på det här. Något ni vill se mer av här?