året som gick 2017

Brukar sätta upp mål i januari vad jag vill att mitt år ska innehålla. Förra året såg listan ut så här. 
 
  1. Vara lite mer självisk, med det menar jag att inte ta på mig för mycket jobb och annat som skapar stress och som gör att jag inte mår bra. Tänka mer på mig själv för att må bra helt enkelt. Tänker inte att jag ska bli en egoist men tror att ni förstår vad jag menar när jag skriver detta.
  2. Rehab, fokusera på att få mitt knä bra, operation i slutet av januari. Inte gå för hårt ut, utan lyssna på kroppen och sjukgymnasten, haha.
  3. Som förra året, fokusera på nuet, lev här och nu. Både när det gäller studier, familjeliv och träning.
  4. Trots knäoperation vill jag kunna springa något lopp under året, men då får det bli i slutet av året gissar jag på.
  5. Under årets första halva fokusera på överkroppsstyrkan, slå pb i bänk och militärpress.
  6. Mer utflykter, mer friluftsliv, ut och paddla, fika i skogen osv.
  7. har en punkt till på listan men den kommer jag inte riktigt skriva ut än, det får ni snart veta.
Punkt ett tycker jag att jag lyckades med ganska bra, och håller i den tanken fortfarande. Under våren väljer jag att endast fokusera på att träna damlaget och inte ha pass på gymmet också utan väljer att fokusera och känna att jag har tid för det jag tar mig an och inte göra tusen saker och sen göra allt halvdant plus att man ska må dåligt över det. 
Punkt två, ja det är väl det hela året har bestått av, rehab rehab och rehab. Men nu så här nästan ett år senare är jag tillbaka med samma vikter på gymmet som innan och ett stabilare knä, jag får lite ont ibland men det är pga meniskerna som inte är så mycket kvar av. Lyssnat på sjukgymnasten också och målet som sattes upp var att inte gå tillbaka till fotbollen och än så länge har jag hållt i det ju. 
 
Punkt tre, leva i nuet, ibland glömmer jag bort det och särskilt vid studierna, man vill klara av alla uppgifter och sen ser man till nästa kurs innan den ena är klar men jag tror att det här blir bättre när man slutar studera och börjar jobba istället. 
 
Punkt fyra, springa något lopp, det gjorde jag inte, eller jo om santa run räknas så gjorde jag ju faktiskt det. 
 
Punkt fem, ökade markant i början av året på dessa men sen gick jag mer och mer över till benträning och i slutet på året blev det knappt någon vanlig gymträning utan endast mer hiit/crossfit. 
 
Punkt sex, lite mer blev det men den här punkten vill jag förbättra ännu mer under 2018. 
 
Punkt sju, den hemliga punkten var ju, Gifta mig och den punkten lyckades jag med! och så fantastiskt allt blev, önskar att jag fick uppleva den dagen igen. ♥