Min första egna lägenhet

 
Natten som var, då invigdes den. Mitt nya place, en liten etta i centrala Kalmar. Killarna stannade över då det blev så sent vi trillade in igår med de sista sakerna. Sigge var förkyld och skulle ändå inte till skolan så dom höll mig sällskap första natten, mysigt! Inatt sover jag själv, känns konstigt men skönt på samma gång. 1,5 år av pendlande har absolut funkat, men att ha möjligheten att stanna över är lyx och den lyxen har jag nu.
 
Här bor jag när det är längre dagar i Skolan eller många dagar i rad, sen ska livspusslet gå ihop med mina killar så alla dagar går det inte stanna då jag måste hämta från fritids om emanuel jobbar Eftermiddag men tror ändå att det här kommer bli så skönt.
 
Det är som sagt en liten etta men räcker som övernattningslägenhet, 20kvm, egen toa och eget kök. Perfekt för mig, får jag prova på storstadslivet med, för det här är ju en storstad om man jämför med Vimpan, haha. faktum med att jag aldrig bott i en egen lägenhet innan, jag flyttade in hos emanuel när jag flyttade hemifrån så detta blir nytt för mig. Efter tio år tillsammans med någon känns det ju lite konstigt att inte sova ihop för att jag är här men tror jag kanske vänjer mig om inte så är det nog bra att få längta lite efter varandra iaf.
 
 
Ny stad, nytt gym? Ska se om jag ska skaffa mig ett gymkort här nu, men väntar nog ett tag då jag inte kan köra så mycket än men snart.
 
Idag släppte jag kryckorna en längre stund, såg sen i telefonen att det var 1,7 km jag hade gått, o nu ska ni inte tro att det var i snabbt tempo men för mig var detta stort, några dagar till sen skrotar jag kryckorna. Imorgon är det två veckor sen operationen.
 
Matilda Strömdahl

KÖP PÅ MALKARS!!!! Så kan vi köra ihop och du kan vara min PT :D

Svar: sugen på malkars faktiskt, ser fräscht ut :) har du koll på vad det kostar?
xouice.blogg.se