Bra råvarar

 
Gårdagens supergoda middag! jag älskar när man improviserar i köket och resultat blir jättebra, det kanske inte var en jätte stor improvisation men om man har mig i åtanke så var det stort.
 
Lax och potatis är en återkommande middag här hemma, minst en gång i veckan. Den här veckan slängde jag i en aubergine och något som jag inte sett innan i vagnen när storhandlingen gjordes. Broccolisparris, har ni testat? jag var tvungen och köpa hem och testa. Blev inte besviken, har testat två olika tillagningsmetoder på dem. Första gången slängde jag in dom i ugnen med potatisen men då blev de lite sega. Igår kokade jag dem lite lätt och sedan tog upp dem och la på lite honung, ketchup, salt, vitlök och sedan stekte jag på dem lite i stekpannan, supergott!
 
 
Det man kan tänka på när man lagar mat men främst handlar, köp bra råvaror eller vad ska man säga köp produkter som inte är tillagade på något sätt innan du köper dem. Fördelar med att göra det är att näringsinnehållet är bättre, för varje gång vi tillagar något försvinner en viss del av näringen.
 
Det är lite som man brukar säga- du är vad du äter.
 
rekommendationen för det dagliga intaget av grönsaker och frukt är 500 gram, ett halvt kilo. äter du enligt rekommendationen?
FrökenTV, bloggen om tv och film

mums

Svar: riktigt gott, rekommenderar verkligen att testa broccolisparris :)
xouice.blogg.se

sandra

gott!