Bearnaise vs Kvarg, antingen eller?


 
Att man måste vara det ena eller andra hela tiden kan göra mig ganska eller rättare sagt, oerhört frustrerad.
 
Att träna för att leva eller leva för att träna. Såklart kan man vara verkligen den ena eller den andra men jag tror det är få som är det hela tiden, hela livet. Jag tror det handlar om perioder i livet, allt i livet går upp och ner. Ibland vill man göra på ett visst sätt och nästa gång på ett annat. Nu kanske ni tänker, jaha? vart vill hon komma med detta?
 
Jag är en person, en individ som älskar att träna. Gärna mycket och ibland nästan för mycket. Styrketräning har blivit min nya favorit eftersom jag inte längre kan/bör spela fotboll. Jag älskar ju fotboll också såklart kommer alltid göra och kommer nog alltid försöka att komma tillbaka trots min knäskada. Löpning gillar jag också, älskar att känna mig fri och springa i naturen ger härliga endorfiner. Ja ni hör ju jag är ju en träningsmänniska ut i fingerspetsarna.
Men vet ni en sak.
Jag är en person som också älskar godsaker, Kanelbullar, kladdkaka, glass är riktigt gött tycker jag. Älskar också att käka grillat med beasås.
men va? det här går ju inte ihop, enligt många.
- Det där är ju inte bra för dig du som tränar så mycket.
- Du äter väl inte glass?
 
Ursäkta men onyttigheter är inte bra för någon!
Det ska vara gött o leva så en och annan onyttighet slinker nog ner i de flesta magar.
 
Jag tänker så här, att måste det vara antingen eller?
antingen är du en sån som käkar massa onyttigt utan träning eller så är du träningsmänniskan som bara käkar spenat, torsk och ris.
 
För mig handlar det om balans, jag är väldigt strikt i veckorna och ibland även på helgerna. men känner jag att jag vill ha en kanelbulle när mamma bjuder på fika, ja då tar ju jag en. Käkar vi grillat på lördagen kanske jag känner ett sug efter bea till köttet, ja då tar ju jag det.
 
Bara för att man är träningsmänniska betyder det inte att man käkar enbart nyttigt, visst ska man tävla i fitness kanske det blir så men de som har tävlat trycker ju gärna en och annan onyttig bakelse efteråt. För det är något de vill käka efter allt slit och strikt diet.
 
Det ena behöver ju inte utesluta det andra, eller hur?
Hälsa för mig handlar om balans och det är precis vad jag uppnår genom detta. Så ni som tycker det är konstigt att jag trycker i mig en och annan chokladboll ibland, det är balans.
 
Men vill man inte käka en chokladboll är det såklart godkänt att käka kvarg eller torsk istället. Bara man själv mår bra över de val man gör.
 
Så jag ger er här ett erkännande, jag älskar att träna och jag älskar chokladbollar och andra onyttigheter. Hittade ingen bild på en chokladboll, dom brukar slinka ner så fort, haha. så en bild på träningsmänniskan som käkar sin favorittårta får ni hålla till godo med.