Sthlm10



Vilket härligt stockholms besök det blev. Vi åkte upp mot huvudstaden på onsdagsmorgonen, strosade runt och kollade upp vart starten var inför kvällen. Sthlm10 var det som skulle springas, det är ett nytt lopp som går mitt i Stockholm. Loppet startade i rålis mot rådhuset och slussen, sprang även över Västerbron och det sög i benen vill ja lova men oerhört fint också. Den näst sista kilometern var tung, den sista var lite lättare för då visste jag att om jag hänger i nu så är jag snart i mål och det på ett personbästa. Så sprang i mål på 57 min. Jag är jättenöjd med det resultatet, förra året sprang jag Midnattsloppet på 1.01 så 4 minuters förbättring är jag oerhört nöjd med då jag bara har fokuserat på löpträningen sista månaden nu. Nästa mål blir att komma under 55min! Kanske blir att anmäla sig till nått mer lopp för att se om jag förbättras något under sommaren. Älskar att ha mål att sträva efter. Att utveckla kroppen för att kunna vara stark och uthållig.