En veckas semester

En välbehövlig tur i folkvagnsbussen.

En vecka har vi varit iväg nu, kom hem igår. En paus från alla måsten. Få tid till att hinna umgås med varann bara vi, så underbart härligt. Sixten har varit helt överlycklig hela tiden och roligast var nog att besöka sommarlovsmorgon i Malmö.
Trots semestertripp har jag tränat lite, när tiden fanns och lusten fanns. Lust till att träna finns faktiskt nästan jämt hos mig. Dock har jag tränat utan prestationskrav, det vill säga utan tidtagning på löpningen knappt distansen mättes bara löpning för njutningen och att få känna sig fri. Löpning i kombo med kroppsviktövningar på gräsplättar. Tycker att semesterträning ska vara lite så, utan krav och press o stress. Tänk njutning!

Man ska enligt mig inte känna sig tvungen att träna på semestern men vill man så sätt inte så höga krav, den träning du gjort är bättre än ingen träning alls. Var nöjd över att du fått till ett pass på en veckas semester, bättre än inget. Hoppar man träningen en vecka tror jag det kan vara bra för kroppen och pausa. Sänk kraven och njut av semestern och nära och kära.