Sjukhusbesök

Måndag och sjukhusbesök, tur man äger ett par kryckor sen tidigare olyckor. Röntgen såg bra ut, läkaren ville skicka mig vidare men jag stod på mig och krävde en punktion av knäet för jag kände att det verkligen skulle hjälpa läkningen och att kunna stå på benet. Så nu är en punktion gjord (tömt på vätska). Knäet kändes direkt bättre så snart hoppas jag att jag är på benen snabbare. Tänkt mer och mer på en korsbandsoperation och lutar åt att jag gör en snart om inte väntetiden är för lång. En remiss är skickad till ortopeden så får vi se när hen har tid med mig.

Tycker i alla fall att jag klär i kryckor, ser lite ballt ut eller hur?

Jag försöker alltid se livet ur en positiv vinkel allt blir liksom lite lättare då. Men att vara positiv i tunga stunder är inte alltid lätt men humöret är på bättringsvägen efter helgens olycka.